Jul 30, 2015

Budincă de chia (Raw)



Budinca de chia constituie un mic dejun nutritiv şi destul de gustos. Singurul inconvenient e că unele detalii trebuie pregătite cu o seară înainte.
Pentru a prepara două porţii de budincă, am procedat în felul următor:
           - am lăsat la hidratat peste noapte o jumătate de cană de migdale crude şi, în alt recipient micuţ, doar două curmale pentru a îndulci laptele rezultat;
           - a doua zi, dimineaţă, am "blenduit" migdalele şi curmalele, cu două căni de apă (cu tot cu apa de la curmale) şi o jumătate de linguriţă de scorţişoară (eu pun scorţişoară în aproape orice);
           - am pus în căni câte trei linguri de seminţe de chia, am turnat laptele de migdale peste ele (nu l-am strecurat) şi am lăsat cănile în frigider pentru o oră (seminţele îşi măresc volumul de vreo patru ori), timp în care:
           - am cules zmeură din grădină într-un bol şi am făcut-o purée, adăugând şi o linguriţă de sirop de arţar (opţional/se poate înlocui cu alt îndulcitor) şi un vârf de linguriţă de cardamom (puteţi pune şi ghimbir proaspăt ras).
După ce a expirat timpul, am montat compozițiile în pahare mai mari, transparente, alternând zmeura cu budinca, rezultând un mic dejun îmbietor, aromat şi proaspăt.

No comments:

Post a Comment