Nov 11, 2016

Pizza cu blat de conopidă


Aflasem cu ceva timp în urmă de o variantă de blat de pizza/ tartă pe bază de conopidă în loc de făină. Nu e nimic în neregulă cu făina, dar îmi place să încerc modalităţi noi de a încorpora în alimentaţie anumite legume pe care nu le consum în mod frecvent.

Fiindcă este sezonul ei, am cumpărat câteva căpăţâni de conopidă din piaţă, le-am spălat bine, le-am tăiat şi apoi le-am tocat cu robotul cu lamă în "S". Am pus 500 g deoparte pentru pizza, iar restul în punguţe resigilabile, la congelator, pentru reţete viitoare.

Ingredientele pentru blat (sursă de inspiraţie: detoxinista.com):
- 500 g conopidă tocată mărunt;
- 3 linguri de seminţe de chia/in sau tărâţe de psyllium, care se hidratează în 9 linguri de apă
- 2 linguri de fulgi de drojdie inactivă;
- 1/2 cană de arahide măcinate cât mai fin;
- sare, pudră de usturoi, cimbru/oregano.

Se fierbe conopida timp de 5 minute la foc scăzut, apoi se stoarce bine de apă şi se lasă la răcorit. Dacă iei conopida mărunţită de la congelator, nu e nevoie să o mai fierbi. Doar o laşi câteva ore la dezgheţat, apoi elimini pe cât posibil apa.

Se amestecă toate ingredientele, se şi frământă dacă e nevoie. Dacă aluatul vi se pare prea umed, puteţi adăuga pesmet sau fulgi de ovăz râşniţi. Apoi, compoziţia se întinde într-o tavă tapetată cu hârtie de copt (eu am folosit o tavă dreptunghiulară). Grosimea blatului ar trebui să fie de ~ 6 mm.

Se dă la cuptor, la 200 °C pentru 30 minute, până când devine uşor auriu la suprafaţă şi ferm la atingere.

Întoarceţi blatul pe o altă tavă tapetată cu hârtie de copt şi coaceţi pentru încă 15 minute.

După aceea, presăraţi ingrediente pentru pizza la alegere şi mai lăsaţi încă 15 minute la cuptor. În cazul de faţă, am aşezat felii de ceapă roşie, ciuperci călite cu mărar, ardei gras roşu, iar după ce am scos pizza din cuptor am presărat fulgi de drojdie nutritivă şi am întins puţin sos iute de roşii cu ardei capia. O bunătate!

No comments:

Post a Comment