Oct 12, 2015

Batoane cu ciocolată şi caramel (Raw)

Rețetă pentru 8 batoane

Rețeta este de aici, de la CloudyApples, o vloggeriță pe care o admir. Am extras informațiile cele mai importante și am adăugat un pic din experiența mea. :)
  • Baza crocantă de alune
- 1 cană de caju/ migdale/ alune de pădure (mie cel mai mult mi-a plăcut cu alune de pădure);
- 4 lg sirop de arțar;
- 1/2 lgţ extract de vanilie;
- un praf de sare
Se mixează totul cu procesorul de alimente până când se formează o compoziție închegată și lipicioasă. Se întinde într-o caserolă sau o tavă tapetată cu hârtie de copt sau folie de plastic şi se lasă la congelator până când e gata următorul strat.
  • Stratul de caramel
- 12 curmale
- 3 lg unt de arahide/ alune de pădure/ migdale (eu am folosit unt de arahide)
- un praf de sare
Din nou se mixează ingredientele cu procesorul, până se formează o pastă lipicioasă şi omogenă. Se poate adăuga puțină apă dacă nu avem un aparat suficient de performant. Se întinde peste stratul anterior şi lasă la congelator cel puțin o oră, pentru a se porționa batoanele cu ușurință.

Pont: Untul de arahide se poate face foarte ușor, punând o cană de arahide crude sau coapte (eu folosesc crude de obicei) într-un procesor de alimente și mixând, vreo 20 minute (în funcție de cât de puternic e aparatul), eventual cu pauze să nu fie suprasolicitat, până când alunele îşi eliberează propriile uleiuri și se formează o cremă tartinabilă. Ca să grăbim procesul, putem adăuga puțin ulei (de cocos).
  • Ciocolata
- 1/3 cană cacao;
- 1/2 cană ulei de cocos;
- 1/4 cană sirop de arțar (recomand să adăugați direct din recipient, în funcție de cât de dulce vreți să fie ciocolata);
- puțină vanilie.
Aici nu mai e nevoie de un blender sau procesor de alimente. E de ajuns să amestecați totul cu o linguriţă, eventual să dați la microunde pentru câteva secunde, sau să lăsaţi pe baie de aburi, în cazul în care care ciocolata nu e destul de lichidă.

Se scoate tava din congelator, se taie opt batoane (sau mai multe) şi fiecare baton se cufundă în ciocolata lichidă. Se aşază pe un suport drept, tapetat cu folie de aluminiu (se dezlipeşte cel mai uşor aşa). Ciocolata se va întări imediat pe batoanele înghețate. Se păstrează la congelator şi se scot cu 10 minute înainte de servire.

Dacă sunteți ca mine şi încercați să eliminați uleiul de cocos din alimentație, din motive ecologice (că doriți să optați pentru ceva local) sau etice (că nu sunteți sigur cum a fost obținut), puteți folosi alt fel de ulei la untul de arahide (de ex. de rapiță), iar pentru glazură puteți topi o ciocolată, adăugând o lingură de ulei cu gust neutru pentru a se putea întinde.

O singură dată am pregătit această reţetă, iar atunci am făcut cantități duble din compoziție, mai puţin din ciocolată fiindcă mi s-a părut a fi suficient cât a ieşit. Nu este cea mai simplă reţetă, nici cea mai ieftină, dar merită a fi realizată, cel puţin la ocazii speciale fiindcă e incredibil de delicioasă şi de săţioasă. Seamănă cu batoanele de ciocolată din comerţ, doar că nu creează dependenţă, ci te fac să apreciezi fiecare bucăţică, îţi dau energie, te hrănesc, te energizează şi sunt 100% sănătoase. Au fost foarte lăudate de toată lumea care le-a gustat şi chiar au meritat efortul.

No comments:

Post a Comment