Dec 10, 2015

Mesele mele într-o zi oarecare în campus


Budincă de chia
- straturile de budincă: două linguri de seminţe de chia hidratate timp de 30 minute într-o jumătate de cană cu apă, scorţişoară şi fulgi de cocos;
- straturile fructate: un piure/ smoothie de zmeură din grădina mea, o banană şi 1/2 fruct kaki (persimon), pentru dulceaţă;
- decorul din felii de fruct kaki.


A fost... bunicică. Îmi mai rămăsese nişte piure de zmeură (destul de mult piure de zmeură); şi acela a fost minunat pe cont propriu. Încă mai caut metode de a face acel strat de chia mai gustos. Deocamdată e la nivel de tofu: gust neutru, care nici nu prea absoarbe din aromele de primprejur. :)) Cred că motivele pentru care această budincă e atât de faimoasă sunt versatilitatea şi faptul că acoperă o mare varietate de nutrienţi. + Proteinele. Data viitoare am să o hidratez în lapte de cocos îndulcit cu nişte curmale.

Am luat o gustare în timp ce am pregătit masa de prânz şi anume, nişte covrigei cu ierburi aromate (din comerţ).



Curry de năut şi cartofi cu garnitură de orez
- Curry
Am fiert o cană de boabe de năut şi, separat, vreo 5-6 cartofi cu turmeric şi rozmarin.
Într-o oală mai măricică am călit o ceapă, doi căţei de usturoi şi nişte ghimbir în puţin lapte de cocos, după care am adăugat năutul, mai mult lapte de cocos, cartofii, câteva linguri de sos de roşii cu ardei gras şi două linguriţe de sos de ardei (foarte) iute. Sosurile sunt de acasă, făcute astă-vară împreună cu tata. Am lăsat mâncarea să dea într-un clocot. Drept condimente am folosit: sare, ienibahar, curry. La final, fiindcă mi s-a părut că mâncarea era prea lichidă şi nu voiam să o mai las la fiert (toate legumele fiind deja gătite), am pasat câteva bucăţele de cartof pentru ca amidonul să acţioneze.
- Orezul
După ce au fiert cartofii şi năutul pentru celălalt preparat, am călit în alt vas o ceapă cu doi morcovi raşi, puţină sare, puţin ienibahar, după care am adăugat o cană de orez (clătit în apă rece) şi două căni de apă. Am acoperit cu un capac şi am lăsat 15 minute să fiarbă.
Din orez mi-au ieşit 4-5 porţii, iar din curry ceva mai mult.

Salată de fructe
Ştiu că nu este recomandat a se consuma fructe seara, însă masa de prânz am luat-o pe la 3 după-amiază aşa că nu mi-a mai fost foame. Am mâncat nişte kiwi şi mere, tăiate cubuleţe. Nu avea rost să le fac poză. :))

Acesta a fost meniul pentru o zi oarecare de duminică.

Şi, for fun, o evaluare făcută în programul cron-o-meter:
Note:
- Pentru vitamina B12 iau un supliment, de aceea apare acolo 208%. De fapt, suplimentul acoperă şi magneziul, acidul folic, vitaminele B2 şi B6, dar nu le-am trecut în cron-o-meter fiindcă am vrut să văd dacă sunt acoperite doar din mâncare (şi sunt). Există în farmacii şi comprimate care conţin numai B12 şi cred că am să folosesc din acelea la un moment dat.
- Constat că puteam să iau mai mult calciu dacă mai adăugam şi nişte migdale sau broccoli, seminţe de susan, fasole, portocale etc. sau alimente îmbogăţite cu calciu şi vitamina D2; voi avea mai multă grijă pe viitor, dar oricum e puţin probabil că în fiecare zi o să am o alimentaţie de nota 10 cu felicitări.
"De unde îţi iei proteinele?"

Cron-o-meter e o aplicaţie gratuită, de pe internet, pe care vă recomand să o încercaţi, să vă verificaţi din când în când obiceiurile alimentare. Nu este 100% precisă -- niciun program de acest fel nu poate fi -- totuşi e foarte utilă.

No comments:

Post a Comment